Vasaloppssöndag

Hur vet man att man är småbarnsförälder? (Om man nu skulle missat det). Det är söndagmorgon, klockan är 9 och jag har redan varit uppe 2 timmar. Det där med sovmorgon är ett minne blott sen lilla Maja gjorde entré.
Men det är helt ok att gå upp tidigt när man har en så bra anledning till att gå upp. Vi har börjat ge Maja riktig frukost nu, istället för ersättning på morgonen får hon gröt. Idag var det rekord, hon åt ungefär 1,5 dl gröt och några msk frukt på det. Hon älskar sin banangröt, hon sitter och gapar som en liten fågelunge mellan varje sked!

Väckte precis Daniel, eller jag lät Maja klättra på honom så att han vaknade. Nu myser de lite och jag ska väl fixa frukost. Har Vasaloppet på i bakgrunden. Lite tradition så där att man ska kolla på det där... Varje gång tänker jag att "nån gång ska jag åka det!". Borde väl inte vara så svårt ;-) Problemet är väl bara att vi saknar en viktig del i träningen här nere....SNÖ!

Igårkväll var vi först på kalas hos Daniels syster Lynn, och sen begav jag mig till Kikki där vi såg schlagern och spelade Wii. Boström, Elin och Tina var också där. Schlagern var väl ingen höjdare igår, men Wii var roligt! Vi rockade rockring, åkte slalom, nickade fotbollar och spelade Mario Kart. Superroligt! Helt slut var vi alla sen, speciellt efter rockringarna. Ingen kondis här inte...

Nu....dags för frukost!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0