Skaka lite på höfterna

Nu har jag äntligen tagit mig i kragen och kommit igång att träna. Förrutom mamma/bebis-gympa (som inte är den tuffaste träningen precis) har jag inte tränat sen i början av graviditeten, vilket är 1 år sen. Men igårkväll åkte jag och Emma (en av mammorna jag lärt känna här i Kävlinge) till Gerdahallen i Lund och tränade Latino-Aerobic. Riktigt roligt var det....och jobbigt! Men skönt att få ta ut sig riktigt rejält och verkligen svettas! Kul pass, det var bara latino-musik och "skaka höfterna"-rörelser. Vi ska göra detta till en vana nu.

Och om inte det var duktigt nog, så vad inledde vi denna dagen med? Jo lite mer träning! Idag var det mamma/baby-gympa som stod på schemat. Vi var som  vanligt 4 mammor med bebisar från Kävlinge som åkte in till Lund för träningen. Kul att gå tillsammans med andra, då är chansen större att det blir av :-) Maja är fortfarande förkyld, men eftersom det inte är hon som skulle träna så fick hon följa med ändå!

Resten av dagen har varit väldigt bra. Mina "gympakompisar" med bebisar kom hit och fikade i eftermiddags, vilket var väldigt trevligt. Återigen var det Maja och pojkar, alltid dessa pojkar! Idag var det Ola, Isak och Frank hon fick leka med.
Framåt kvällen var vi ute på en långpromenad, lilla familjen. Sen när vi kom hem fick Maja ett bad. Nu borde jag somna så att jag är pigg om Maja skulle bestämma sig för att även denna natt vara vaken 1,5 timme mitt i natten...som hon var igår....

Godnatt!

 
Vatten på flaska är gott...men lite svårt att få i sig på egen hand!

 
Lek på rummet med killarna

Kommentarer
Postat av: Kajsa/movie

Vad hon är söt Maja och flugsvamps bodyn är så fin:)

2009-03-03 @ 23:30:32
Postat av: Anna Panna

Redan 3 killar på rummet... Låter inte dumt ;)

Tack för ikväll, var mysigt att ses en stund. Kram till er och hälsa pappa.

2009-03-04 @ 20:22:01
Postat av: camilla

Ja skulle oxå behöva skaka ;)

2009-03-04 @ 21:47:27
URL: http://camillabs.blogg.se/
Postat av: mormor

Goding! Längtar till fredag när vi får gulla lite...kram från mormor

2009-03-04 @ 21:50:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0