Det är ett hårt jobb att vara mammaledig, men nån måste göra det!

Vaknade som vanligt 7 idag. Det är väl helt ok, om man inte satt uppe till 00 och kollade Oskarsgalan, och sen hade svårt att somna. Såklart så gjorde ju jag det, vilket fick till följd att jag var FRUKTANSVÄRT trött imorse. Ungefär så trött som jag brukade vara när jag jobbade söndagar på Pågens och började 5 på morgonen.
Så när Maja började bli trött vid 9 somnade jag henne i min famn i fåtöljen och sen somnade jag mig själv med... 1,5 timme sov vi där sen. Finns inget mysigare sätt att ta en tupplur på än med Maja i famnen....

När vi väl vaknat till liv igen begav vi oss till Furulund och hälsade på Carolina och Melker. Kul att se hur de bor! Maja och Melker var väldigt nyfikna på varandra och funkade bra ihop trots att Melker är 5 månader äldre. men Maja är en liten tuffing så när Melker tog leksaker från henne var hon snabb med att dra tillbaka dem!
Vi stannade där ända till 3 och hade en riktigt mysig dag med fika och lek.

Nu sover Maja och jag passar på att plocka undan lite. Snart kommer Majas farmor på middag.

Kommentarer
Postat av: Veronika

Ok, tack för tipset. Då ska jag kolla vid chipsen nästa gång vi ska handla. Se om han gillar det :o) Vi håller ju på och ge honom smakportioner nu. Började med det förra veckan. Så nu är det gröt vi försöker få honom att gilla :o) Inte så populärt än så länge. Nä, det är ju mkt som måste klaffa nu när man har barn och ska iväg och så. Men tråkigt i vilket fall att du inte kommer. Men helt klart så får vi se om det finns någon annan dag som vi kan träffas. Hade varit trevligt! Roligt att se våra små älsklingar tillsammans. Kramar

2009-02-25 @ 16:13:33
Postat av: Carro

Tack för en trevlig dag! Det gick bra på bvc lilleman växer som han ska.och det var helt normalt att bajsa löst vs hårt... haha hon tyckte nog frågan var lite konstig. men men det ska ju inte finnas några dumma frågor säger dom ju =)Kram! Carolina o Melker

2009-02-25 @ 19:19:26
Postat av: din mor

Ja, det verkar ju vara väldigt slitet att vara småbarnsmamma idag...sova på förmiddagen och gå och fika på eftermiddagen, och sen fixar säkert Danne middagen...ja, fy va tufft du har det, Jennygumman!! Varm kram från din kära mor

2009-02-25 @ 19:41:58
Postat av: Jenny

Ånej, kära mor, Daniel var inte hemma från jobbet förrän 20 så jag både städade OCH lagade middag. De du...

2009-02-25 @ 22:10:54
URL: http://jenny5.blogg.se/
Postat av: mor

Du e duktig....det har jag väl alltid sagt....nästan

2009-02-26 @ 20:29:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0