Stackars bebis!

Har läst en del om att det är såååå bra för bebisen i magen att sjunga för den, att den tycker om att höra sång. Det är mycket möjligt, men frågan är hur mycket bebisen uppskattar att lyssna på sin mamma och pappa när de sjunger med i hela "Bohemian Rhapsody" med Queen i bilen. Högt var det, och speciellt vackert var det....nog inte. Men lilla Kotten får nog bara vänja sig vid det, så kommer det va att vara barn till oss!

Igår brände jag lite skivor med musik jag vill ha med till förlossningen. Igår i bilen lyssnade vi igenom en av dem. Då kom "I could walk 500 miles", och ni som vet hur den går vet att det är omöjligt att sitta still till den. Så nu har jag en bild av förlossningen där jag ligger helt slut av smärta och trötthet, och så kommer den låten och plötsligt börjar jag dansa så smått. Och hela bilden slutar med att alla i förlossningsrummet dansar runt och sjunger. Plötsligt blev min förlossning till en musikal!

Kommentarer
Postat av: Daniel

Du tittar för mycket på Scrubs....

2008-08-29 @ 11:14:13
Postat av: Kikki

Hihi kunde nästan se det framför mig, Men ska du lyssna på skivorna under tiden eller efter??

2008-08-29 @ 12:01:48
URL: http://theotilda.blogg.se/
Postat av: Jenny

Under tiden är väl tanken...så att man får lite underhållning :-)

2008-08-29 @ 13:06:31
URL: http://jenny5.blogg.se/
Postat av: Anna Panna

Hahaha... Du är helt underbar!!!

Jag kan med se det framför mig... Alla står och sjunger på din förlossning, haha. Sen kommer lilla ärtan ut och sjunger med... =)

Hoppas hon snart vill komma ut... Är så spänd och nyfiken. Hon kan ju komma på onsdag, då har jag och din man Lyckats pricka in rätt datum.

Drömde inatt att du fått henne... Helt underbart!!



Älskar er mina vänner, kraaamar i massor

2008-08-31 @ 09:53:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0