Kalabalik på tåget...

Imorse, när jag väl kom med tåget, hände något som inte händer var dag! När jag kom på hamnar jag precis bakom ett "värsting-gäng", 4 killar i tonåren. De hade musik på hög musik, och störde typ alla. Efter ett tag kom en konduktör och bad dem stänga av musiken och efter en del käftande så gjorde de det. Sen i Lund gick dem av...trodde jag iaf! För när vi var mellan Lund och Malmö så kom de plötsligt springande genom vagnen. När vi kom till Burlöv stannade tåget, och konduktören och en till kom efter killarna. Då visade det sig att de bara hade löst biljett till Lund och var tvungna att gå av, men de vägrade. Blev en del snack fram och tillbaka, killarna hotade att stämma tågpersonalen om de inte fick åka med till Malmö för att de skulle komma för sent till skolan. Det fortsatte ett tag, och så ropades det ut i högtalarna att tåget skulle stå kvar i Burlöv tills de 4 hade hoppat av. Då hoppade 3 av dem av, men den fjärde stod kvar och kaxade. Till slut var det riktigt nära att han slog till konduktören, men då drog hans kompisar ut honom, och dörrarna stängdes.
Lite obehagligt var det, för det var så nära att det faktiskt hade gått riktigt illa. Nu stryker jag iaf tågkonduktör  från listan över tänkbara yrken :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0